Zainteresowany ofertą?
Zadzwoń na naszą infolinię:
601 321 557
Zamów bezpłatną rozmowę

Słoneczna Italia – rejs nurkowy

 

Wyprawy nurkowe - słoneczna Italia

Zapraszamy na rejs nurkowy na trasie Rzym - Giglio - Formiche di Grosseto - Elba - Scarlino. Wyjazd dedykowany jest nurkom, którzy chcieli by nie tylko zanurkować w ciekawych miejscach na Morzu Śródziemnym, ale także potrzymać koło steru, odwiedzić ciekawe miejsca na lądzie, czy też takie dostępne tylko z łodzi jak np. wykuta w skałach plaża Nerona lub wrak Nazim II z zatopionymi Chevroletami.

Będziemy również tam, gdzie 13 stycznia 2012 roku miała miejsce katastrofa największego statku pasażerskiego Costa Concordia.

 

Wyprawy nurkowe - Costa ConcordiaWyprawy nurkowe - Costa ConcordiaWyprawy nurkowe - Costa ConcordiaWyprawy nurkowe - Costa ConcordiaWyprawy nurkowe - Costa ConcordiaWyprawy nurkowe - Costa Concordia

Niezapomniany rejs po Morzu Tyreńskim zakłada zwiedzanie najciekawszych wysepek zlokalizowanych u zachodnich wybrzeży Włoch. Są to przepiękne wyspy, które swoją egzotyką zachwycą nawet najbardziej wymagających turystów, a nurkowania zaskakują nawet najbardziej opływanych nurków.

 

Termin: 8 - 15 czerwca 2013

Ilość wolnych miejsc – 6


 

Trasa rejsu:

Rzym - Archipelag Toskański - Giglio - Formiche di Grosseto - Elba - Scarliono
.

Na rejs wypływamy z Rzymu i kierujemy się w stronę Giglio (ok. 17 godzin drogi). Z wyspy Elba do Scarlino, gdzie kończymy wyprawę, będziemy płynąć ok. 4 godzin. Trasa rejsu może nieznacznie ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych, przelotu lub preferencji członków załogi.

 

Przelot:

Bliżej terminu będziemy monitorować promocje na lot do Rzymu i poinformujemy uczestników jak tylko pojawi się ciekawa cenowo oferta.
 

 

Wyżywienie:

Zakupy i posiłki robimy wspólnie lub jak to na jachtach bywa wyznaczamy dyżury i podział obowiązków. Kwestia do uzgodnienia. Zakładamy również restaurowanie we włoskich knajpkach.

 

Proponowany plan wyprawy:

08.06 – przylot do Rzymu, transfer na jacht, zakupy, nocny rejs na Giglio,

09.06 – dwa nurkowania na Giglio, zwiedzanie,

10.06 – dwa nurkowania na Giglio, rejs na Formiche di Grosseto, 

11.06 – dwa nurkowania na Formiche di Grosseto,
12.06 – dwa nurkowania na wysepkach archipelagu toskańskiego, rejs na Elbę,

13.06 – dwa nurkowania na wyspie Elba, zwiedzanie,

14.06 – dwa nurkowania przy wyspie Elba i rejs do Scarlino,

15.06 – przypływamy Scarlino, transfer na lotnisko w Pizie, powrót do Warszawy.


 

 

Jacht S/Y SYBILLA, na którym będziemy pływać:

Jacht Bavaria 39 Cruiser (rocznik 2006) został zbudowany w niemieckiej stoczni Bavaria Yachtbau GmbH. Jego zalety szczególnie docenią ludzie, dla których ważny jest komfort i bezpieczeństwo. Jest to jednostka typu slup, co oznacza, że posiada dwa żagle – genuę i grota. Łącznie posiadają one około 82,5 m kwadratowego, co pozwala szybko i sprawnie żeglować. Całość osprzętu – kabestany, bloki, stoppery są tak przygotowane by ich użytkowanie podczas żeglowania było maksymalnie proste i bezpieczne.
Sterowanie odbywa się za pomocą dużego koła sterowego. System ten może być w każdym momencie zastąpiony przez elektronicznego autopilota, który może sam bardzo dokładnie prowadzić jacht.

Jacht wyposażony jest w 3 oddzielne, zamykane dwuosobowe komfortowe kabiny. Każda z nich posiada podwójną koję, siedzenie oraz szafki i półki na rzeczy osobiste. Kabiny rozświetlone są licznymi okienkami, a także posiadają oświetlenie elektryczne.
Na jachcie znajdują się 2 łazienki z toaletą i prysznicami z ciepłą wodą. Do dyspozycji załogi jest także największe pomieszczenie – przestronna mesa z wygodnymi kanapami i mahoniowym stołem. Jachtowa kuchnia – kambuz jest wyposażona w kuchenkę gazową z piekarnikiem, zlew z bieżącą wodą oraz lodówkę. Nastrój załogi dodatkowo umili zestaw nagłośnienia z radiem CD.

Jacht jest wyposażony w wszystkie potrzebne urządzenia związane z bezpieczeństwem na morzu. Każdy w pierwszym dniu pobytu na jachcie dokładnie instruowany jest, tak by każda, nawet najmniej groźna potencjalna sytuacja została omówiona. Skipper (nasz kierowca, przewodnik ale też instruktor nurkowania) zobowiązany jest znać prognozę pogody na planowaną danego dnia trasę.

Jacht został zaprojektowany tak, by dać załodze jak największy komfort podczas żeglugi.  Dlatego też możemy spotkać się całą załogą w przestronnym i wygodnym kokpicie jachtu. Został on wyposażony w rozkładany stół, a siedzenia pokryte są drewnem teakowym.
Zejście do kąpieli lub na nurkowanie ułatwi składany pomost i drabinka. Po kąpieli w morzu lub po prostu dla orzeźwienia można skorzystać z zewnętrznego prysznica zamontowanego na rufie jachtu.
Stanięcie na kotwicy będzie dziecinnie proste dzięki elektrycznej windzie kotwicznej umieszczonej na dziobie jachtu. Wystarczy naciśnięcie jednego przycisku i już będzie można cieszyć się z postoju w kolejne urokliwej zatoczce. 
Dzięki pontonowi z 4-suwowym silnikiem zaburtowym będziemy mogli wygodnie i bezpiecznie dotrzeć z jachtu w każde wybrane przez nas miejsce – do jaskini skalnej, na niedostępną dla innych plażę czy pokład zaprzyjaźnionego jachtu kotwiczącego w tej samej zatoce.

Wszystkich zainteresowanych klasyczną nawigacją skipper chętnie przeszkoli z prowadzenia nawigacji korzystając z kompasu, papierowej mapy, namiernika, sekstantu i tablic nawigacyjnych. Dla tych, którzy lubią nowoczesność jest pełny zestaw elektronicznych pomocy nawigacyjnych: odbiornik GPS, echosonda, log, wiatromierz, radio VHF DSC z dwoma stanowiskami, ręczne radia VHF do łączności między jachtem a załogą na lądzie, Chartploter – urządzenie z zestawem najnowszych elektronicznych map morskich, połączone z GPS. Dzięki niemu będziemy mogli nawigować w nowoczesny sposób, co dodatkowo zwiększy nasze bezpieczeństwo i komfort.

Używanie własnych urządzeń elektrycznych (laptop, ładowarki itd.) będzie możliwe nie tylko podczas postoju w porcie, ale także na morzu, dzięki wyposażeniu jachtu w przetwornice 220V.

Ogólne wymiary i parametry jachtu: długość całkowita 12,14 m, długość kadłuba 11,93 m, długość linii wodnej 10,71 m, szerokość 3,97 m, zanurzenie standardowe 1,85 m, zanurzenie 2,00 m, wyporność 8300 kg, balast 2500 kg, zbiornik wody 360 l, zbiornik paliwa 210 l, powierzchnia żagli 82,7 m2, wysokość masztu nad linią wodną 17,5 m.

 

Jacht musimy oddać po rejsie w takim stanie w jakim go odebraliśmy czyli wysprzątany. W przeciwnym razie zobowiązani będziemy do poniesienia kosztów sprzątania jachtu w wysokości 100 EUR (zrzutka po równo).

 

Wyprawy nurkowe - SybillaWyprawy nurkowe - SybillaWyprawy nurkowe - SybillaWyprawy nurkowe - SybillaWyprawy nurkowe - SybillaWyprawy nurkowe - Sybilla

Wyprawy nurkowe - SybillaWyprawy nurkowe - SybillaWyprawy nurkowe - Sybilla
 

 

Cena:


Cena obejmuje:

  • 7 dni pobytu na jachcie podczas rejsu wg podanego planu
  • pakiet 10 nurkowań
  • butlę i pas balastowy w pakiecie nurkowym (ładowanie tylko powietrzem)
  • przelot z/do Warszawy
  • ubezpieczenie NNW
  • obsługę polskojęzycznego instruktora nurkowania
  • obsługę polskojęzycznego skippera
  • zdjęcie na tle promu Costa Concordia
  • zgraną ekipę (7 osób + skipper)


Cena nie obejmuje:

  • ubezpieczenia nurkowego (70 PLN/rejs w Hestii lub ok 40 EUR/rok w DAN)
  • opłat za nurkowanie w rezerwatach jeśli się tam zdecydujemy popłynąć
  • wypożyczenia sprzętu do nurkowania (butle i pas są w pakiecie nurkowym)
  • wycieczek fakultatywnych
  • opłat portowych, wyżywienia, opłat za paliwo*
  • transfery z/na lotnisko we Włoszech**

*na miejscu odbywa się zbiórka do kasy jachtowej, z której pieniądze przeznaczone są na wyżywienie, paliwo, opłaty portowe – ok 100/120 EUR za osobę na tydzień rejsu. Bywały rejsy, że ta kwota wynosiła 75 EUR. Ile będziemy chcieli wydać zależy od nas.

**transfery z/na lotnisko organizujemy na miejscu pociągiem, autobusem, busem lub taxi w zależności jak pozwoli logistyka. Przykładowo bus wyniesie ok 14 EUR/os.).

 

 

Podczas wyjazdu będzie można odbyć następujące szkolenia:

 

 

Wyprawy nurkowe - włoskie wyspyWyprawy nurkowe - włoskie wyspyWyprawy nurkowe - włoskie wyspyWyprawy nurkowe - włoskie wyspy

Wyprawy nurkowe - włoskie wyspyWyprawy nurkowe - włoskie wyspyWyprawy nurkowe - włoskie wyspy

 

Kontakt i rezerwacja:

Rudi Stankiewicz tel.: (+48) 601 321 557

e-mail: rudi.stankiewicz@bestdivers.pl


Potwierdzeniem rezerwacji rejsu jest wpłata 1000 zł na konto podane poniżej oraz zgłoszenie mailowe lub telefoniczne

Dane do przelewu: nr konta: 20 1940 1076 3023 6905 0000 0000, UNDERWATER TRAVEL, Rudolf Stankiewicz, 72-600 Świnoujście, ul. Piłsudskiego 5/2.

 

 

Opis miejsc, które odwiedzimy:


Elba
Wyspa położona na Morzu Tyreńskim.  Jej powierzchnia to: 224 km² (długość: 29 km, szerokość: 19 km). Najwyższy szczyt: Monte Cappane (1017 m n.p.m.) Elba słynie z faktu, że stała się miejscem zesłania Napoleona Bonaparte, który przebywał tu od maja 1814 do lutego 1815.  Podczas rejsu dookoła Elby zwiedzimy Dom Napoleona, klimatyczne miasteczka: Porto Azzuro, Madonna di Campa, Protoferaio . Elba w sezonie kipi życiem. Urocze knajpki usytuowane nad samym morzem zachęcają do świętowania. Wspaniałe jedzenie, lody i inne specjały włoskiej kuchni sprawią, że nie będziecie chcieli stąd wyjechać.
Elba to przede wszystkim atrakcyjne miejsce nurkowe. Specyfika tutejszych nurkowisk sprawia, że jest to optymalne miejsce zarówno do zrobienia kursu nurkowego jak i do rozwoju umiejętności nurkowych. Wokół wyspy można zobaczyć ciekawe podwodne formacje skalne, łuki, jaskinie, tunele, wraki. Wystające z morza iglice, poza niezaprzeczalnymi walorami wizualnymi, oferują również bogactwo życia. Szczeliny w skałach są siedliskiem muren śródziemnomorskich, ośmiornic i strzępieli (Graników). Wraki samolotów i statków, zostały zaadaptowane na „mieszkania” dla krabów, krewetek, muren, skorpen i innych interesujących stworzeń. Wyspa daje szansę zarówno zaawansowanym i początkującym nurkom. Bezpieczne zatoczki pozwalają w komfortowych warunkach wprowadzić adeptów nurkowania w podwodny świat. Dla wymagających, pozostają głębokie nurkowania, tunele i jaskinie.

 

Giglio (czyt. dżilio)
O wyspie zrobiło się głośno po katastrofie promu Costa Concordia w styczniu 2012 roku. Główne miasta na wyspie to Giglio Porto, Campese i Giglio Castello, które jest obowiązkowym punktem pobytu. Nawet doświadczonych globtroterów miejsce to zachwyci swoim urokiem, klimatem i niezapomnianą atmosferą! Giglio Porto to miejsce które tętni życiem turystycznym, a Campese stało się miastem (a właściwie miasteczkiem) dzięki wydobyciu pirytu. Wyspa ma długa historię najazdów. Tego dowiesz się na miejscu. Jedno z bardziej zachwycających miejsc to wykuta w skałach plaża Nerona. W tej samej zatoce leży również wrak Nazim II, który zatonął tu z transportem Chevroletów na pokładzie. Dziś niesamowita atrakcja dla nurków. Od czasu kiedy ostatnio nurkowaliśmy na tej wyspie minęło jakieś 15 lat, tak wiec z miłą chęcią organizujemy tam ponownie rejs nurkowy.

 

 

Formiche di Grosseto
To grupa kilku skał wystających ponad powierzchnie wody należącą do Archipelagu Toskańskiego. Skały znajdują się pomiędzy Elbą i wyspą Giglio. Przez to, że są to niezamieszkałe wysepki nurkowania tu należą do jednych z najbardziej fascynujących. Głębokości sięgają do 50 m wgłąb Morza Tyreńskiego. Na największej z wysepek znajduje się latarnia morska i kamienne nadbrzeże, do którego można przybić. Wysepki oferują wiele grot i jaskiń. Jak nie trudno się domyśleć będzie to obowiązkowy przystanek na naszej trasie.

 

Pianosa - ścisły rezerwat przyrody (nie wolno podpływać na 2 mile)
Wyspa Pianosa jest częścią Toskańskiego Parku Narodowego. Jej nazwa pochodzi od włoskiego „pianure” (czyli „zwykły”). Tak więc, Pianosa jest po prostu zwykłą wysepką, a przynajmniej była w czasach, gdy ją tak nazwano. Zwykłość wyspy odznacza się płaskim terenem bez gór, kanionów czy wymyślnych tworów geologicznych. Wyspa była zamieszkana już w okresie paleolitu. Również starożytni Rzymianie osiedlili się na Pianosie.  Wyspa była miejscem zesłania oraz śmierci Agrypy Postumusa – syna Marga Agrypy, słynnego polityka i dowódcy wojskowego z czasów Rzymskich. Odkryto tam pozostałości z tych czasów, między innymi rzymską willę, katakumby, łaźnie i niewielki teatr. W latach 1858-1998 Pianosa była więzieniem o zaostrzonym rygorze. Jednak największą sławę przyniosła jej książka „Paragraf 22″ (Catch 22), autorstwa Josepha Hellera, który w tej słynnej, antywojennej powieści, na wyspie Pianosa umieścił bazę dywizjonu lotnictwa bombowego USA.
Nurkowanie przy wyspie dostarcza nie mniejszych atrakcji niż przy innych wyspach włoskich, a wielu nurków twierdzi nawet, że to co pod wodą wygląda o wiele bardziej zachęcająco niż na powierzchni wyspy.

 

Montecristo - ścisły rezerwat przyrody (nie wolno podpływać na 2 mile)
Wyspa Montecristo powstała z wybrzuszenia podwodnych skał magmowych i jest w zasadzie wyspą całkowicie górzystą. Na wyspie mieści się rezerwat biogenetyczny. Od roku 1988 wyspa jest europejskim obszarem ochronnym. Na wyspie przebywa obecnie 2 mieszkańców, są to strażnicy, którzy zmieniają się co 2 tygodnie. Wybrzeża wyspy są bardzo strome, jedyne miejsce dostępne droga morską to plaża Cala Maestra.  Byś może intuicja podpowiada Ci, że jest tu wiele grot i jaskiń podwodnych.
Cechą charakterystyczną krajobrazu na Montecristo są mocno skrystalizowane skały granitowe. Wyspa posiada trzy główne szczyty: Monte della Fortezza (645 m), Cima del Colle Fondo (621 m) i Coma dei Lecci (563 m). Klimat na wyspie jest bardzo łagodny i rzadko zdarzają się na niej opady deszczu.
Historia wyspy Montecristo zaczyna się w V wieku, gdy przybył na nią Święty Mamiliano, zamieszkał na wyspie, a później założył klasztor. Klasztor Św. Mamiliano został splądrowany w 1553 roku, przez osmańskiego admirała Draguta. Między innymi dlatego, wyspę Montecristo nazywa się Wyspą Skarbów. Wedle legendy, Dragut ukrył na wyspie ogromne ilości złota, szlachetnych kamieni i innych kosztowności. Przez kolejne wieki, wyspa była niezamieszkana, dopiero w roku 1840 pojawiło się dwóch, niemieckich pustelników. W roku 1971 ustanowiono na wyspie rezerwat przyrody.
Wyspa Montecristo najbardziej została rozsławiona, dzięki powieści Aleksandra Dumasa „Hrabia Monte Christo”. Tytułowy hrabia, miał być więziony na wyspie, skąd udało mu się zbiec. Powstało kilka znakomitych ekranizacji tej opowieści, min. film „Hrabia Monte Christo” z Richardem Chamberlain’em w roli głównej. Sam autor powieści, Aleksander Dumas przebywał na wyspie wraz z siostrzeńcem Napoleona Bonaparte w 1842 r. Niesamowita atmosfera wyspy, oraz legendy o niezwykłym skarbie stały się natchnieniem dla Dumasa, dzięki czemu powstała książka, która do dziś porusza umysły czytelników.

...na niezamieszkanej wulkanicznej wyspie Montecristo pojawiła się plaga czarnych szczurów. Gryzonie wpierw przepłynęły na wyspę pod pokładem łodzi, a potem w ciągu kilku lat rozmnożyły się. Pod koniec stycznia planowany jest nalot na Montecristo. Samoloty zrzucą na wyspę granulki z trucizną, aby eksterminować szczury. Na odwiedziny skalistej Montecristo wymagane jest pozwolenie - w celu zachowania ekosystemu wysepki co roku odwiedzić ją może zaledwie 1000 turystów. Szczury stanowią zagrożenie, więc trzeba je wytępić. A wystarczy by się obudził wulkan Montecristo i byłoby po kłopocie.

 

 

Galeria zdjęć:

 

Przeczytaj artykuł na temat tego, co stanie się z wrakiem promu Costa Concordia.


 

Rekonstrukcja zatonięcia promu minuta po minucie:

DAN - ubezpieczenie nurkowe

Jadąc na wyprawę nurkową, albo nawet na zwykłe nurkowania, pamietaj o ubezpieczeniu nurkowym! Centrum Nurkowe Best Divers polaca DAN - jedyna, niekomercyjna organizacaja działająca na świecie, zajmująca się badaniami wypadków i powikłań po wypadkach nurkowych. Nie ma innej organizacji, która jest wstanie tak szybko zareagować na wypadek nurkowy, a przecież nie zawsze nurkujemy blisko cywilizacji.

Dowiedz się więcej

Masz pytania?

Wystarczy, że do nas napiszesz lub zadzwonisz:
Bestdivers@bestdivers.pl
Tel. (+48) 601321557 / (+48) 698529073